tisdag, januari 02, 2007

Liten sjuk Molly

Ja det nya året började inte direkt bra och jag hoppas verkligen att det inte är en indikation på hur resten av 2007 ska bli...
Fick åka in akut igår med Molly som hade problem med att kissa och bara fick ur sig blodblandade småskvättar lite överallt. Efter att ha väntat i två timmar så kom vi äntligen in till veterinären och Mollsan fick en spruta med smärtstillande och antiinflammatoriskt och sedan bar det av hemåt igen. Lilltjejen tog det rätt lugnt igår kväll och kissade inte heller speciellt mkt. I morse var hon däremot lite sämre och kissade mindre men fler skvättar än igår plus att det var mer blod i urinen också, så det var bara att ringa in och få en ny akuttid. Kom in hyfsat snabbt idag även om vi fick vänta en halvtimme på veterinären sedan, men det får man ju räkna med vid akutbesök. Mollsan undersöktes och veterinären kom till beslutet att låta henne stanna över natten för att få smärtstillande och antibiotika. Hon hade ingen feber och ingen jättefull blåsa i alla fall, vilket känns lite hoppfullt. Så in kom sköterskan och satte på Molly ett fint litet plastband runt halsen, rakade benet och en kanyl blev satt. Sedan var det bara till att säga hejdå till lilltjejen och åka hem med tom bur. Usch och fy vad trist det kändes. :( Min lilla hjärtemollsa ligger därinne alldeles ensam i en bur nu och jag måste vänta ända till kl 13 imorgon innan jag får veta hur det går.
Men, men.. nu ligger hon iaf inne och slipper förhoppningsvis ha ont under natten. Så hoppas jag att hon mår bättre och får komma hem imorgon. Men det blir tomt här ikväll...

4 kommentarer:

Malin sa...

Ååååh tom hus utan MOllsan! Hoppas hon kryar på sig snart o så får du parkera dig framför bebbarna så de tar upp din tid istället ;)
Kramar
Malin

Lynxeyes-nfo sa...

En tår trillade när jag läste... usch och fyyy jag förstår precis hur det känns... lilla Mollsan... Håller tummarna HÅRT och tänker på er!!! Det kommer att gå bra, och du får hem lillan i morgon!!!
Många kramar och tankar till er nu!!
// Sophia och resten av gänget!!

Anonym sa...

Usch så hemskt! Håller tummarna för Molly, och att allt kommer att bli bra. Kram Berthagen

Zealous sa...

Håller tummarna att Molly är hemma snart igen!

Stor kram,
Nina