tisdag, januari 23, 2007

Fotografering och löp

Den där pippin skulle sitta fint i kistan...

Solen gick upp idag baara för mig...

Det viskas i kulisserna om att jag skulle vara en diva...
Förstår inte riktigt vad de pratar om faktiskt.


Ja äntligen kom solen fram en kort stund och då måste man ju försöka få fotat lite iaf. Katterna var väl inte direkt samarbetsvilliga idag, men det blev trots allt ett par bilder som var helt ok.
Tello hade inte riktigt tid för han skulle kolla in fåglarna och slicka på isen som är på bordet. Molly hade fullt upp med att sjunga och dansa till det. Hon började nämligen löpa så smått igår...
Vi har haft en skojig natt med skifte av katter i sovrummet. En stund fick Tello vara därinne med oss och Smilla & August, ett par timmar senare var det Mollys tur. För min del hade det varit skönt om en av dem hade varit i sovrummet hela natten, för det finns roligare saker än att gå upp och öppna sovrumsdörren i ett, men det tyckte inte ynglingarna var skoj. Nej, man ska turas om så klart!
Nu får de vara tillsammans när jag har uppsikt och koll, annars är det separering som gäller ett tag. Tello verkar iof inte helt på det klara med vad som skall göras, men han har trots allt övat ställning i ett par månader nu och härom dagen såg jag att han lyckats få in höftrörelserna också, så för säkerhets skull får de inte ha så skoj som de vill. Molly tycker ju att Tello är riktigt läcker för tillfället och går här och sjunger och kuttrar så sött så. ;) Men nej, de får allt hålla sig ett par månader till, sedan är det väl fritt fram...

4 kommentarer:

Lynxeyes-nfo sa...

Diva... vem har sagt nåt sånt?? Nää har jag inte hört talas om *blinkar* Puss på nosen på allra sötaste lilla halvsyrran Molly!!!

Zealous sa...

Va, finns det verkligen ett sådant fenomen som diviga katter?! ;-)

Spännande med parningen!

Kram,
Nina

Malin sa...

Vad menar du med diviga katter? Det ligger väl inte i hennes gener iaf... o vem är Selma? Är det nån jag missat? *fniss*

Zarkeshas sa...

Förstår att ingen vet vad den där Diva-genen kommer ifrån... *fniss*

Ja, Malin, Selma poppade upp på något konstigt sätt och kom på pränt utan att jag ens reflekterade över att det stod där. Selma är Augusts mamma som gick bort för ett par år sedan. Nu har jag ändrat det till Smilla, som det så klart ska vara. ;) Hjärnan är skum ibland...

/Carro