onsdag, november 01, 2006

Ok då!

Eftersom vissa verkar klaga på min sega uppdatering så får jag väl försöka ta tag i det då! ;)

Har väl inte hänt överdrivet mycket sedan sist iof. Men jag och Pixie har varit iväg på HCM-test av enbart Pixie och det blev ett normalt resultat. Känns väldigt skönt, speciellt med tanke på att det inte är ngt testat bakom henne innan. Hennes värden var fina även om hon så klart var en annorlunda katt som hade sina papillarmuskler placerade väldig nära varandra. Det var första gången Torkel hade sett just detta fenomen och självklart var det jag som gav honom möjligheten att se just detta. ;) Jag är nämligen rätt duktig på att förse honom med skumma saker vad gäller katthjärtan... Men Pixie var iaf helt ok rent HCM-mässigt, vilket känns väldigt skönt! Nu får vi väl se vad som händer med bönan framöver dock... Jag och Ulrica har iaf valt att skriva över Pixie på mig, eftersom Ulrica inte riktigt kommer att ha tid över att följa en foderkull så tätt som hon vill i vår. Så första kullen för Pixie kommer att födas i S*Zarkesha's stamnamn. Jag har mina funderingar på vem som kommer bli den första mannen i Pixies liv, men mer om det kommer när jag väl har bestämt mig.

Annars är det rätt lugnt här hemma... Jag försöker koncentrera mig på mitt examensarbete och fokusera mindre på mail och msn ( min adress är f.ö. siamori@hotmail.com om ngn känner för att adda mig) men jag kan ju inte låta bli internet helt och hållet trots allt.

Det vi väntar på nu är väl Ginny och om hon är dräktig... Hon är iaf parad med Possan (DK*La Fôret's Ozzy Osborne - tack Sophia för allt!) och allt pekar så här långt på att hon faktiskt är dräktig. Det finns iof en viss möjlighet att hon enbart är skendräktig, men jag hoppas och tror att det faktiskt ska bli lite riktiga bebisar av det. Till helgen ska vi väl förhoppningsvis veta lite mer säkert... Men helt säker lär jag inte var innan bebisarna tittar ut veckan innan jul! ;) Jag hoppas att de får rätt detaljer från både mamma och pappa! Det ska iaf bli väldigt spännande med kattungar igen! Om det nu är ngt annat än luft därinne... ;)

Kram,
Carro

3 kommentarer:

Vildhjärtas sa...

Yes! *gör vågen* ÄÄäääääntligen en blogg!
Härligt med Pixies HCM-resultat!!
Träna på morgonen??? É du inte riktigt redig??? KRAM!

Zealous sa...

Jaaa, många bebisar vill vi se! :-)

Kram

Malin sa...

Oh vad roligt om Ginny är dräktig! Håller tummen för er!
Vem gnäller på att du inte uppdaterar bloggen? *fniss* Hmmm...
Du är sååå duktig med ditt arbete men du måste förstå att vi saknar dig i cyberspace :)
Kramkram
Malin