tisdag, november 14, 2006

Väntan på bebisar

Ja det ser faktiskt ut som att Ginny ska ha ett litet gäng småttingar veckan innan jul! Magen börjar så smått runda till sig, även om det inte syns så mkt ännu, men det känns iaf. Jag tror och hoppas att det blir ett par fler än en den här gången iaf. Min gissning så här långt är ett ojämnt antal, men jag kanske får äta upp det så småningom.. ;)

Ginny sover och äter dagarna i ända och gosar mer än vanligt med mig. Annars är det inte mkt som händer. Vi väntar och tiden segar sig fram som vanligt när man vill se vad som döljer sig därinne i magen. Halva tiden har gått nu iaf så vi ska väl klara av 4,5 veckor till antar jag. Håller tummarna för att allt går bra, att det blir friska fina bebisar och att det inte bara blir rödvita hanar! ;)

I övrigt händer det inte mkt här hemma för tillfället. Jag försöker plugga och det går långsamt framåt, om än inte så snabbt som det borde kanske. Men jag jobbar bäst under press och just det läget är väldigt snart här... Alla katterna mår finfint och Tello går upp bra i vikt. Just nu ser han ut som en lång orm som har svalt en handboll. ;) Ser fram emot utställningen i Kungälv om 2,5 veckor och hoppas att både Tello och Molly sköter sig fint där. Några fantastiska resultat väntar jag mig dock inte, men det ska bli skoj att träffa en hel del trevliga människor igen och se vad mina katter får för bedömningar. Väntar otåligt på domarfördelningen nu...

Dags att återgå till mina papper...

5 kommentarer:

Zealous sa...

7 bebisar i Ginnys mage röstar jag på! :-)

kram,
Nina

Zarkeshas sa...

Nej tack! Jag är glad om det inte blir fler än 5. ;) Men Ginny själv är ju från en kull på sju så vem vet...

Kram,
Carro

Malin sa...

Jo! Kom-igen-nu Carro!! 7 stycken blir heeeelfestligt! :)
/Malin

Vildhjärtas sa...

7 röd-vita hanar.. Eller... Du kan få en helröd och 6 rödvita... *varggrin*
Jag håller en peng på att Bruce får Gulsett och... Nån annan...
Nåja, vi får se, men nyfiken är jag som en gammal get!
Tack för orden i bloggen.. :o)
Kramisar från Malin Eastcoast
(som håller tummarna stenhårt för Molly o Othello redan nu...)

Lynxeyes-nfo sa...

Heheh *gnuggar händerna* 7 hade väl varit fint *fniss* Nä jag o Poss hoppas på 4 fast du misstänkte ju ojämt antal... *hmmm*

Och Malin Vildhjärtas.... klart du håller tummarna för Molly o Ormvisakren *morr* det är ju inte i din fägrupp.... så det går ju bra då eller hur *asgarv*