fredag, oktober 20, 2006

Fredag :)

Tycker inte det var längesedan jag skrev, men det var tydligen ett par dagar sedan. Tiden rusar iväg och jag hinner inte med känns det som...

Idag startade jag dagen med en timmes träning, vilket kändes riktigt skönt! Har faktiskt varit duktig och tränat tre gånger den här veckan. Ska försöka få till det nästa vecka också. Det är trögt att komma iväg, men det gör så gott efteråt.


Häromdagen damp det ner ett paket i brevlådan... En vacker bok låg inuti.
Tack så jättemycket Bella! :)

Det är en tecknad serie med en, i mina ögon, blå oriental i huvudrollen. Har kikat lite smått i den, men inte hunnit läsa något ordentligt i den ännu. Men det kommer...

I övrigt är det rätt lugnt här hemma. Katterna sover för tillfället, men det var ett ordentligt race här för en stund sedan. Ibland känns det som om de flyger fram och det gäller att ducka ordentligt. Försökte fota småttingarna idag och det gick väl rätt hyfsat för en gångs skull. De satt ju faktiskt stilla båda två i ett par sekunder åt gången. Molly spärrar visserligen upp ögonen extra mycket när jag försöker fånga hennes uppmärksamhet genom att skaka på en Läkerol-ask. Visserligen har hon något dominanta ögon, men riktigt så här runda och stirriga är de inte i vanliga fall... ;) Tello är dock svår, om inte omöjlig, att få till dominanta ögon på. M och min lillebror tycker att han ser ut som en kines-katt med sina sneda ögon... *fniss* Själv gillar jag hans ögon och look... :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kul att du gillade boken - har ett ex själv som jag skall sätta tänderna i.

Omslaget påminner om mig och Soya litet, ville jag tro. ;-)
Fast Soya är mycket snyggare. :-)

Soya är den mest påhittiga katt som jag någonsin har haft. Hon slår alla med hästlängder!!
Hon överlistar mig många gånger och jag kan inget annat än att skratta åt det. Hon är ett bedårande charmtroll.


Kramar från oss

Zealous sa...

Vilket vackert par, Molly och Tello! :-)

Kram,
Nina

Vildhjärtas sa...

Ahhhhh.. hans lock är alldeles UNDERBAR! :-D Kram!

Malin sa...

Nu är det nog dags att uppdatera här lite...

Anonym sa...

Håller med föregånde talare!! =)