måndag, oktober 16, 2006

Så var det dags för ännu en vecka..

Så har det gått ett antal dagar sedan sista uppdateringen igen... Tiden rusar förbi känns det som.

Filmen i onsdags var väl sisådär faktiskt. Det var en rätt tunn story, det hände inte så mkt mer än svärdfighter kändes det som och filmen var dessutom väldigt lååååång. Men det var ändå skoj att komma iväg på bio.

På fredagen var jag en sväng hos Sophia, S*Lynxeye's, och fikade och tittade på bebisarna som hade vuxit massor sedan jag såg dem sist. Tjockis-Skimmer och tjejerna är ljuvliga! En vacker blåpadda kvar... ;) Ta en titt på henne och syskonen här.


Under helgen har jag haft min pappa och de minsta småsyskonen här på besök. Mycket god mat, godis och spel av olika slag som det brukar bli. Avslappnat och trevligt! Vi har väl inte gjort många knop, men det är rätt skönt det också. Nu dröjer det till jul innan de dyker upp här nere igen.

Allt går bra med katterna här hemma och alla utom Yassa, surtanten, har accepterat Tello nu och han är en i gänget. Molly och Tello har såå skoj tillsammans, men jag blir lite lätt oroad när de busar och han ställer sig i parningsställning och biter tag i hennes nacke. ;) Han är ju bara 3,5 mån gammal, så det ska ju inte vara någon fara på taket än på ett bra tag hoppas jag.

Han är inte speciellt lätt att fotografera dock.. Vänder och vrider på sig mest hela tiden som den orm han är. ;) Enda gången det går att få hyfsade bilder på honom är när han är lite trött och ligger ner, men jag ska försöka få till lite andra bilder framöver också. Det krävs ju lite bättre väder ute så att ljuset blir bättre också, men kanske någon dag...


Idag har jag varit iväg och tränat direkt på morgonen, så var det avklarat. Är annars väldigt duktig på att dra på det och så blir det inte av den dagen, men imorgon så... och så kommer imorgon och ytterligare en imorgon. Håller på att städa lite här hemma, men ryggen behövde en paus efter dammsugningen och badrummet, så då hamnade jag här en sväng. Ska fixa till det sista i köket också och sedan ge mig ut för att handla lite. Det är M's födelsedag idag så det blir lite firande ikväll! :)

2 kommentarer:

Zealous sa...

Gratta M från oss!
Hurra, hurra, hurra, hurra!

Kram,
N&M

Anonym sa...

Gomorron!:) Hm, kattvakt hjälper nog inte...Kassaskåp...hm, nja kanske...!:O) Åsså har jag nu skaffat mej en blogg!;O)) Kände att jag måste skriva min version av kusligheterna i Billingebygdens dimma!Pussa på Molly & Snoken!/Kram helena