torsdag, augusti 31, 2006

Badflicka


Ja idag har Molly badat två gånger. Tre om man räknar med jordbadet i den stora blomkrukan och med tanke på hur fint hon hade grävt sig ned där så får man nog nästan se det som ett bad.

Jag skulle städa badrummet och Molly Nyfiken var så klart med på allt. Hon är otroligt nyfiken av sig och trots att hon redan är strax över fyra månader så är det fortfarande superspännande när kattlådan ska rensas. Molly hänger alltid med näsan över lådkanten och kollar läget. De brukar ju annars komma över det här beteendet när de är över ca 10 veckor, men inte Molly inte. Hon har för övrigt koll på allt annat som görs och händer här i huset också. Nåväl, hon hjälpte mig med städningen och var ju bara tvungen att hoppa upp på badkarskanten när jag hade sprutat rengöringsmedel i hela badkaret... Så där var bad nummer ett för fröken. Det innebar att jag fick iaf ett par minuter i ensamt majestät innan hon var där med näsan ner i allt igen.

När badrummet var avklarat och jag precis hade smörjt in händerna med handkräm hittar jag Molly-bus nedgrävd i blomkrukan... Upp med katten och in i handfatet, men det var ju inte bara tassarna som var jordiga utan heeeela katten, så direkt över till badkaret med henne. Hon hann dock sprida jorden från vardagsrummet, i handfatet och över badrumsgolvet på väg till badkaret, så det var bara till att städa en omgång till. :( Fröken Fin är dock väldigt lätt att bada så det var ingen kamp i alla fall...

Badbilden är dock inte från detta tillfälle utan inför utställningen i Varberg i augusti. Är hon inte söööööt så säg!? ;)

1 kommentar:

Zealous sa...

Håller med Molly, det är ju skööönt att bada! :-)