onsdag, augusti 30, 2006

En tur till Lund

Först och främst var det dags för registrering på den nya kursen. El ja, kurs och kurs.. det är ju examensarbete som gäller den här terminen så det är inte speciellt många föreläsningar och liknande saker. Mest blir det väl att sitta och gräva på bibliotek och att skriva en massa. Självdisciplinen bör med andra ord hittas väldigt snart! Vet bara inte var den har gömt sig... den försvann nämligen snabbt som ögat så fort tentan var över och lämnade inte ens en lapp efter sig.

Efter registreringen tog jag en liten tur på Lunds gator och kikade in i ett par affärer också. Det var ett bra tag sedan jag gick och shoppade i Lund, så det var rätt skoj att se vilka affärer som hade bytts ut och vilka som fortfarande låg kvar. Jag bodde ju i Lund i ca 5 år och det är en väldigt trevlig stad när man är ny student, men efter ett tag blev det olidligt med alla cyklar som far fram som torpeder och alla studenter som invaderar vartenda litet krypin i hela staden. Så då kom vi på den fantastiska idén att flytta till Hörby! Tjoho... Well, det är en story för sig.. ;)
Nåväl, ner på stan i Lund och presentjakt... Hittade preeecis det som var bestämt sedan innan. Men inte sjutton kan jag skriva vad här... ;) En viss lynxöga lär nog bli varse på fredag...

Efter att presenten var fixad tog jag en sväng in på Java för att köpa lite champagne-te. Det slutade med fyra påsar olika te... För köpte man fyra stycken så fick man en te-sil på köpet! Vilken klockren idé att köpa te för 30 kr istället för att köpa silen för 15 kr enbart... Men det lär väl gå åt en hel del te nu i höst iaf. Det blev iaf champagne-creme, lundablandning, rooibos festival och slutligen rooibos citron-yoghurt. Det först- och sistnämnda har jag redan smakat på och de var riktigt bra båda två.

Blev bussen hem till Malmö igen eftersom jag skulle inom djuraffären och köpa lite köttkorvar (rått nöt-och fläskkött från Simrishamn) till Molly. Hittade även kalciumpulver som komplement till hennes köttröror. Kycklingvingar har varit totalt omöjligt att få tag på de senaste veckorna så det känns bra att ha lite kalk lättillgängligt.

Resten av dagen har tillbringats mest vid datorn. Håller på att försöka fixa till en ny hemsida och det går långsamt framåt. Den lär inte vara klar för uppskick på ett bra tag till och jag misstänker att jag kommer vara lika trött på den designen när det väl är dags för publicering som jag är på den nuvarande.. Men, men.. ni andra får ju ngt nytt att vila ögonen på iaf. ;)

Och så regnar det igen.... suck.

Inga kommentarer: