torsdag, november 08, 2007

Stress och lugn

Försökte ta ett par bilder i morse när solen visade sig och gav ett hyfsat dagsljus i sovrummet. De första två fick jag lov att låna en stund även om Molly sa precis vad hon tänkte, men när det var dags för kattunge tre så var måttet rågat. Molly rusade ut ur bolådan för att hämta tillbaka sin kattunge och jag la tillbaka honom i lådan, tyvärr hann inte Mollsan med i svängarna så hon såg aldrig att jag lyfte tillbaka honom. Stackars stressade mamma som gick omkring och letade efter sin försvunna bebis i säkert en halvtimme efteråt. :( Det går fint att låna hennes ungar små stunder så länge hon har full koll och bebisarna är tysta, börjar de pipa så är Molls direkt där för att rädda sina små. Instinkterna är det verkligen inget fel på. Men hon blir förhoppningsvis lugnare med tiden.

I övrigt har det varit lugnt och fint i boet idag också. Viktuppgången är som den ska och inga konstigheter har tillstött över huvud taget. Fick en mysbild på Indie nu ikväll. Det här är lugn...
Han låg i min hand under en lång stund och knattrade som en liten moped när jag kliade honom på magen. 4 dagar gammal och redan en charmknutte, vad månde bliva...

Inga kommentarer: