fredag, augusti 10, 2007

Slemmigt värre...

Nej, jag pratar inte om mördarsniglar utan om min hals... Västkust-Malin var så snäll att hon delade med sig frikostigt av sina baciller när vi befann oss i Stockholm och dessa baciller har tagit stryptag om min hals. För tillfället tillbringar jag större delen av natten och dagen med att försöka hosta upp mina lungor, något som verkar vara ett hopplöst uppdrag så varför min kropp inte kan inse det och låta mig bli frisk igen förstår jag inte. Tror det får bli farbror doktorn på måndag om det inte lättar under helgen, för nu är jag rätt trött efter att inte få sovit mer än 3-4h/ natt. Det händer dessutom inte så mycket skoj på nätet när klockan är 04 på natten...

Men dagtid händer det ju helt klart rätt så mycket intressant på olika håll. Diskussionerna som föregår på ifokus är helt klart av godo, även om det ibland framkommer lite konstiga saker. Jag ser fram emot att följa utvecklingen av en del av förslagen som framkommit, framför allt kanske ett specifikt... Det blir intressant att se hur framtiden utvecklar sig för den Norska Skogkatten i Sverige.

För vissa uppfödare lär det dock bli väldigt svårt framöver, men har man satt sig i båten så får man ro den i land, kruxet här är bara att en del snarare gått på grund och snart ligger på botten... Jag tror dessutom inte att någon bryr sig om att ringa sjöräddningen i det här fallet...

4 kommentarer:

Malin sa...

My darling Carro! Inte kan de vara mina baciller osm är så envisa.. eller? Min "riktiga-sjuka" gick över relativt snabbt även om jag oxå trodde jag skulle bli av med hela mitt inre.. men jag har ju oxå haft högfärdshosta hela sommaren.. *fniss*
Krya på dig vännen!
KRAMAR!
M

Vildhjärtas sa...

*gör vågen* Bruce och Shanta har gjort "det"!!! Håll nu alla tummar, tassar o tår för att det har tagit and more to come.. ;o)
kramisar från Malin Vildhjärta

Zealous sa...

Hoppas halsen känns bättre nu!
Annars låter ju 3-4 timmars sömn som en helt normal natt... ;-)

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre!
Ovälkomman baciluscus är inte roligt..
/Kattis