onsdag, augusti 22, 2007

Lite av varje

Hostan har nästan gett med sig nu, men jag måste fortfarande tvinga i mig äcklig och sövande hostmedicin ett par gånger per dag för att inte få hostanfall. Jag förstår inte att det inte ska gå att göra hostmedicin som smakar ok?! Den jag har hemma nu smakar något mittemellan anis och apelsin och det är två smaker som inte direkt är mina favoriter var för sig och tillsammans är det kväljande. Urk! Men men, medicinen ger i alla fall effekt så jag tvingar snällt i mig mina 15 ml x 3 och skyndar mig att dricka eller äta något annat snabbt som attan efteråt.

I övrigt tillbringar jag det mesta av tiden vid datorn och skriver så smått på mitt exjobb. Det går inte fort men det går framåt.. Tar mina pauser ibland och kollar in ifokus eller facebook men inte mycket mer än så. Har suttit och fixat med söndagskatterna i catshow inför vår utställning, ett ganska monotont arbete men nu är alla katterna inlagda och på fredag är det dags att fixa domarfördelningen. Det brukar ta en hel dag och är ganska så pyssligt men ändå på något konstigt sätt rätt så roligt. ;) Sedan kommer burplaceringen och lite annat smått och gott som ska ordnas innan utställningen går av stapeln. Det är alltid lika skönt när utställningen är över varje år och man är totalt slut efter tre dagars intensivt arbete och lite sömn, men det är faktiskt riktigt roligt vilket väl är skälet till att man gör om det år efter år efter år...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar Qvilla Cimplex!
Mums. Skulle nog kunna missbruka den hostmedicinen....
Sakar ungefär som Sambuca!!
krya på dig!
/Kattis