måndag, september 11, 2006

Full rulle


Puh.. förra veckan och helgen har verkligen gått i ett hela tiden. Det har varit skoj, men idag blir det lugnt.

I fredags var det projekt "fixa hemma" som gällde. Städade ordentligt, rensade i hyllor och lådor, bytte gardiner och sofföverdrag, satte upp tavlor, fixade växterna och en massa annat. Var rätt slut när gästerna anlände vid 17-tiden. Pappa, hans väninna (el vad man nu säger) och mina två småsyskon kom hit för en helg.

På fredagkvällen var det kräftor som gällde! Och då menar jag riktiga havskräftor och inga sådana där röda från ett papperspaket... ;) Massvis med havskräftor, god ost, bröd, öl och snaps. Mmmm... älskar verkligen kräftor! Sedan plockade vi fram godis och snacks samt "Kampen mellan kvinnor och män" för en stunds spelande. Blir lika irriterad varje gång jag spelar det där spelet för det ÄR INTE skoj. Men jag försöker förtränga det och tänker alltid att "visst, det kan vi spela.. sååå illa var det väl ändå inte..", men det blir inte roligare helt enkelt. Nu var det sista gången jag spelade det iaf! Blev tidigt sänggående för hela gänget och kl 00 låg vi och sussade.

Upp i hyfsad tid på lördagen för en tur till Köpenhamn. Det var inte bara vi som hade kommit på den idén dock... Fullt på tåget över och fullt med folk i Köpenhamn, men vi hade en trevlig dag iaf. Kikade in i lite butiker och suktade över alla snygga höstkläder som ropar efter en, men det blev inget shoppat för min del. Strosade runt och drack lite öl på olika hak. Satt ute för det mesta nu när vädret faktiskt var rätt ok. Åt middag på ett ställe där servicen visserligen var bra, men maten rätt medioker. Lite trist när pappa bjöd på allt... Men vi blev mätta iaf. Var hemma i Malmö kring 21 igen och då blev det kortspel som avslutning innan vi gäspade käkarna ur led.

Söndagen blev rätt lugn. Kikade lite på tv, åt en del och pratade mest innan gänget begav sig hemåt igen. Jag och Mårten tillbringade större delen av den återstående dagen till att komma ikapp med de serier vi följer. Hade blivit en del inspelat den senaste veckan, så det var en del att kolla igenom.

Idag har jag inte gjort alltför mkt. Började dagen med massage. :) Perfekt start på veckan!
Sedan har jag mest surfat runt, pratat i telefon och fixat lite här hemma. Har fått två telefonsamtal från jobb som jag har sökt, så imorgon är det dags för två intervjuer! Ena jobbet sökte jag i mars... och det andra i juli, så jag var inte direkt förberedd på att de skulle höra av sig. Ena jobbet är i utkanten av Malmö och det är lite struligt att ta sig dit, så jag vete sjutton om jag verkligen vill ha det. Inte så lätt när man är beroende av att bussarna går dit man vill. Det andra jobbet är i Lund och det tar mig ca 25 min kortare tid att ta mig dit, dessutom verkar det roligare. Nåja, vi får se hur det går imorgon... Måste iaf iväg och köpa ett par snyggare byxor idag. ;) Perfekt ursäkt för att få shoppa ju... *fniss* Fick faktiskt tag på ett par svarta finbyxor på rea, så nu är det avklarat iaf. :)

1 kommentar:

Zealous sa...

Vilken härlig helg, men jag förstår att du blev lite smått trött.

Molly är ju så snygg, trodde först det var Ginny på bilden. Molly börjar se vuxen ut!

Kram,
Nina