torsdag, januari 17, 2008

Intressenter som inte dyker upp

Ja, så verkar det ha hänt ytterligare en gång... Kattungeintressenter som hör av sig, oftast faktiskt via telefon konstigt nog, och vi bestämmer en tid när de ska komma och titta. Dyker någon upp? Svar: Nej. Hör de av sig och säger att de inte kan komma? Svar: Nej.
Så sitter man där som ett fån och väntar på någon som inte kommer.

Det har inträffat tre gånger med den här kullen, senaste gången nu ikväll och jag blir lika irriterad varje gång. Fick ett telefonsamtal vid 17.30 ca och det bestämdes att de skulle komma och titta vid 20 ikväll, men det har fortfarande inte dykt upp någon intressent och telefonen är helt tyst.

Jag förstår inte vad som är så svårt eller jobbigt med att slå en signal och säga att tyvärr, vi har ändrat oss eller vi kan inte komma? Det är ju inte direkt så att jag har en affär som är öppen för besök mellan vissa tider, utan jag är en privatperson som föder upp katter som min hobby och jag tar emot besök på min fritid. Är det bara jag som är uppfostrad till att man hör av sig när man bestämt träff men inte kan komma? I min värld hör det till god ton, men tydligen är det inte så i allas världar.

Visst, det kan dyka upp saker och inträffa händelser som gör att man helt enkelt inte kan komma och inte heller har någon möjlighet att ringa, men det är ganska sällan fallet vid de här tillfällena. Visst finns det exempel på fall där de faktiskt hör av sig senare och ber om ursäkt, jag har ett sådant fall där de köpte en av våra kattungar, ett kanonhem och jag är hur nöjd som helst med att katten hamnade där, men oftast hör man aldrig av personerna igen.

Var bara tvungen att gnälla av mig lite...

1 kommentar:

Malin sa...

Skitmänniskor som inte kan höra av sig!
Hoppas du har det bra!
Kramar // Malin
Bambi hälsar till snyggbrorsan! :)