tisdag, december 18, 2007

Så gick ytterligare en vecka

Kattungarna blir 6 veckor idag. Inte klokt hur tiden rusar iväg och snart är det julafton dessutom. På fredag blir det den sista shoppingen av både julklappar och mat och på lördag dyker våra julgäster upp. Funderar så smått på att ev. köpa en riktig gran i år, men jag misstänker att det är att utmana ödet lite extra. Eftersom vi haft kattungar nästan varje jul i rätt många år nu så har vi haft plastgran för att göra det lite tråkigare att leka i den. Ett år hade vi i och för sig en riktig gran, men det var ingen hit alls med två vilda kattungar som förstörde den totalt. Jag tror jag dammsög upp barr i ett halvår efteråt. Men kanske att vi ska våga oss på en riktig gran igen ändå. Jag inser ju hur korkat det är att ens tänka tanken med fem huliganer i huset, så jag tror jag får fundera lite till. ;) På fredag ska granen i alla fall upp, sedan får vi väl se då om det blir den gamla vanliga, demolerade plastgranen eller en ny kungsgran.

Kattungarna växer och frodas och de har numera tillgång till hela lägenheten, även om de föredrar att hålla sig i vardagsrummet och sovrummet. Jag hade inte riktigt tänkt mig att de skulle få så stort utrymme så tidigt, men det var inte mycket att göra åt det när de hoppade över inhägnaden gång på gång. Än så länge sköter de toalådan hur bra som helst och det är ju egentligen den biten som är det jobbiga med att ha de små på ett större utrymme.

Inte direkt nöjd med dagens foton tyvärr. Knappt något dagsljus över huvud taget och så tillbaka till den gamla trista kameran. :( Inga samarbetsvilliga kattungar heller för den delen. Lyckas man få en bild som är hyfsat skarp så ser kattungen ut som hej kom och hjälp mig. Får man däremot en bild där ungen ser normal ut så är den oftast så suddig så den är bortom all räddning. Inte kul alls.. Bilderna den här veckan blev kassa både vad gäller bildkvalitet och hur bebisarna ser ut, men nu får det vara som det är helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart ska ni ha riktig gran, det är väl ingen sport annars?? ;-)
Jag tycker inte alls bilderna blev så dåliga som du skriver, dom är fina så det så!! Kram Lisbet

restless sa...

Hur går det med granen? Här står den fortfarande kvar även om flertalet kulor har studsat runt på golvet. Tror nog dock kattungarnas mor är värre än kattungarna själva... (Fast lite fusk får jag väl erkänna med snören fästa i gardinstängerna ;p) God jul!