torsdag, oktober 04, 2007

Halva tiden kvar

Ja, nu är det ca 4,5 veckor kvar innan kattungarna bör födas. Varken Molly eller Pixie ser speciellt stora ut ännu (vilket jag är glad över) men nog ser man så smått att pälsen börjar stå ut på sidorna, framförallt på Pixie. Får jag önska så får de max ca 3-4 var, men jag vågar knappt säga något för då exploderar det väl och ut kommer 6-7 stycken per hona...

Det ska i alla fall bli väldigt spännande att se resultatet av båda parningarna! :) Det är till stor del linjer jag inte har jobbat med tidigare och ingen av katterna har heller fått någon kull innan så allt känns väldigt nytt och spännande. Kanske blir det bra, kanske blir det mindre bra... vi får se.

En dagsfärsk bild på Ginny som blev Champion den 22/9. :) Hon är i toppkondition just nu och har aldrig varit så fin vare sig i kroppen eller vad gäller pälsen. Det är skoj att se att utvecklingen går åt rätt håll hela tiden.
Dags att återgår till studierna...

1 kommentar:

Vildhjärtas sa...

Haha, jag tror Tello sjunger som smurfarna.. Fniss..
Vad fin Ginny är, en riktig skönhet! Grattis till Championtiteln, det har jag nog glömt säga... ;o) Det har varit lite mycket nu, men jag tror att allt så sakteliga faller på plats nu när lille rödtotten äntligen är hemma! "Törnrosa" fortsätter sjunga högt och kärlekskrankt.. Hmmm.. De där kulorna hänger rätt löst.. TUR att han inte pissar än i a f.. ;o) *peppar peppar*
kramar o trevlig helg!