onsdag, december 20, 2006

Kattungar och trötthet

Så kom de då äntligen, Ginnys kattungar! Dag 67 blev det till slut innan de tittade ut. Vaknade 03.45 av att det pep bredvid mig och såg då att det låg ett litet mörkt pyre bredvid Ginny i bolådan. Blev klarvaken på en sekund och tog mig upp ur sängen och ned på golvet för att se vad det var. En liten padda låg där tillsammans med sin mamma och var vältvättad och torr redan, dock med navelsträng och moderkaka kvar, så den fixade jag. Vägde och skrev ner infon och sedan började väntan på nästa. Det dröjde ett par timmar, men sedan tittade en rödvit kille ut och 50 min sedan kom en till kille, men denna gång en röd utan vitt (ev. silver, det ger sig...). Hääärliga färger... ehmm... ;) Kan väl säga som så att rött inte direkt är min favoritfärg, men nog passar det bra med två små tomtenissar nu innan jul.

Trodde nog att det skulle vara en eller två till eftersom Ginny hade gått upp 1,5 kg sedan parningen och inte visade några tecken på övervikt el liknande, men tji fick jag. Det bidde bara tre. Malin, S*Mindfields, fick ett samtal strax efter 06 och kastade sig i bilen hit för att hinna med att vara med på förlossningen. Tyvärr gick det inte riktigt som planerat... För mkt trafik, stopp pga bilolyckor och så Ginny då som födde snabbt på slutet och inte ville ge oss ngn mer kattunge efter det. ;) Men, men.. det var jättetrevligt med besök i alla fall! Fotograferade lite, även om Ginny hade mkt att säga om vårt tilltag att låna hennes bebisar. Det blev inga långa stunder som de fick vara ute ur lådan direkt. Får försöka få till lite fler bilder framöver när Ginny kanske vill dela med sig av sina bebisar lite mer.

Nu ligger familjen i en ny bolåda här ute i vardagsrummet. Lådan i sovrummet passade inte riktigt damen längre och hon började flytta bebisarna, precis som hon gjorde med Molly. Så jag fick bädda i ordning den nya lådan, som är en nederdel till en gammal klösställning, och nu har lugnet sänkt sig över vårt hus till slut. Ginny valde att ha Molly i samma bo, så det är bäst att låta mamma katt bestämma hur det ska vara... ;)

Nu är jag riktigt trött och nästan lite groggy. Blir nog inte så jättesent i kväll misstänker jag. I morgon är det biodags på kvällen och dagen lär nog tillbringas med näsan i bolådan. På fredag är det massage, julklappsinköp, lätt städning och sedan kommer familjen för julfirande!

Nu ska jag vila lite och sedan ta ytterligare en titt på "mina" bebisar. :)

4 kommentarer:

restless sa...

Jag sa ju att det skulle bli röda pojkar ;p
Grattis grattis till tre vackra små! Vill också komma och snosa, ju...

Vildhjärtas sa...

Pussa de små tomtenissarna och tomtetjejen från mig! Coooooooola namn har de också fått!
Kramisar!

Anonym sa...

RÖTT RÖTT RÖTT RÖTT RÖTT... ska jag säga det några gånger till??? *fniss*

Grattis till de små!!!

Kram Lotta

Anonym sa...

Grattis Carro till småttingarna o röda:) min favoritfärg.God Jul o kram en nospuss till Tello.Rosmarie